Dwadzieścia lat temu, gdybyś powiedział swoim współpracownikom, że przeglądasz samochody używane Kraków w Internecie i masz zamiar kupić jeden z nich – prawdopodobnie spojrzeliby na Ciebie ze zdziwieniem.
Co dzisiaj? Mimo iż, handel detaliczny, komunikacja cyfrowa, a nawet sprzedaż B2B zostały zrewolucjonizowane przez zmiany technologiczne, przemysł motoryzacyjny jeszcze do niedawna nie odnotował takiego postępu – aż do teraz.
Trendy e-commerce w branży motoryzacyjnej
Rewolucja cyfrowa zmienia odkrywanie produktów oraz sposób, w jaki kupujemy towary i usługi. Amazon i inne serwisy internetowe podniosły poprzeczkę dla wszystkich sprzedawców detalicznych, marek i producentów.
Natomiast jeśli chodzi o zakupy online, dzisiejsi konsumenci mają dobrą pamięć. Kiedy kupują koszulkę od sprzedawcy i uzyskują spersonalizowane, jednolite i wciągające doświadczenie, będą o tym pamiętać i oczekiwać tego przy następnym zakupie – niezależnie od produktu, zatem gdy w grę wchodzą samochody używane Kraków, też oczekują podobnej jakości obsługi i satysfakcji. Zatem z racji tego, że nawyki i zachowania przeciętnego kupującego zmieniają się wykładniczo, producenci samochodów nie mogą już sobie pozwolić na pozostanie statycznym.
Milenialsi są aktualnie największą grupą kupującą samochody, a to klienci:
- wychowani w mediach społecznościowych,
- poznający ofertę na smartfonach,
- kupujący na własnych warunkach.

W miarę upływu czasu i zmian demograficznych będą oni stanowić większość rynku zakupów samochodów. Stawia to duże pytania i wyzwania dla producentów samochodów, jak również sprzedawców pojazdów, jakimi są samochody używane Kraków.
Samochody używane Kraków – przedefiniowanie tradycyjnego modelu sprzedaży
Tradycyjny model sprzedaży samochodów był w dużym stopniu oparty na dealerach. Potrzebujesz konkretnych informacji? Odwiedź sprzedawcę. Chcesz jazdę próbną? Odwiedź sprzedawcę. Organizujesz plan finansowy? Odwiedź sprzedawcę. Chcesz odebrać swój samochód? Odwiedź sprzedawcę. Jednak problem z tą konfiguracją polega na tym, że stoi ona w sprzeczności z życzeniami współczesnych konsumentów – zwłaszcza millenialsów i pokolenia Z.
W 2020 roku klienci pragną autonomii i niezależności, chcą kupować samochody używane Kraków, kiedy i jak chcą. Równocześnie jednak żeby trochę zmylić sprzedawcę, chcą też bliższych, bardziej znaczących relacji z Twoją marką. Tak więc wielokrotne zmuszanie klienta do tradycyjnego salonu sprzedaży w całym cyklu zakupowym nie będzie odpowiadać większości. Brak zaufania i przejrzystości wydają się kluczowymi kwestiami, jeśli chodzi o zakupy w taki sposób.
Wraz z eksplozją technologii mobilnej ogłoszenia papierowe odeszły do przeszłości. Klienci mają teraz wszystkie informacje, których mogliby potrzebować w zasięgu ręki i są to informacje z różnych źródeł, a każdy sprzedawca samochodu używanego musi być po prostu na tak wymagającego klienta przygotowany.